Recenze seriálu “Echo”

V úterý 9. ledna překvapivě zveřejnila služba Disney+ všechny pět epizod desátého seriálu ze světa Marvelu s názvem “Echo”. Jedná se o spin-off seriálu “Hawkeye”, který sleduje osudy jednoho z Avengerů, Clintona Bartona, a byl vysílán v roce 2021. Tehdy diváci poprvé viděli postavu Mayi Lopez, kterou hraje Alaqua Cox, bojující za pomstu smrti svého otce. V následující recenzi se dozvíte, co dělá tento projekt výjimečným mezi ostatními marvelovskými seriály a proč to přesto nespravuje situaci.

“Echo”

Žánr: Kriminální drama, superhrdinské
Režie: Sidney Freeland, Catriona McKenzie
Hlavní postavy: Alaqua Cox, Vincent D’Onofrio, Chesney Spencer, Tantoo Cardinal, Graham Greene, Zahn McClarnon
Premiéra: Disney+
Rok vydání: 2024
IMDb: 6.3

Pět měsíců po událostech “Hawkeye”, konkrétně po postřelu do hlavy Wilsona Fiska, se Maya Lopez vrací do svého rodného města Tamaga v Oklahomě. Dívka však nehodlá slavit triumfální shledání s rodinou, nýbrž ovládnutí impéria Kingpina pod svou kontrolu. Tyto ambiciózní plány však nevyjdou, protože dokonce i poté, co byl padouch zastřelen, stejně jako všichni známí chlupatí lupiči, se nevzdá.

Echo
Echo

“Série Echo” se stala prvním seriálem Marvelu, který byl vydán pod nově vytvořeným označením Marvel Spotlight. Podle jednoho z vedoucích pracovníků televizního oddělení Marvel Studios Brada Winderbauma je tato platforma určena k vytváření projektů zaměřených především na postavy a jejich příběhy. “Podobně jako milovníci komiksů nemusí číst ‘Avengers’ nebo ‘Fantastic Four’ k tomu, aby si užili ‘Ghost Rider’ v komiksové linii Spotlight, naše publikum nemusí nutně sledovat další marvelovské seriály, aby porozuměli tomu, co se děje v příběhu Mayi,” zdůraznil Winderbaum.

Nuže, iniciativa je skutečně vznešená, protože tyto potenciálně vážné a realističtější projekty s ratingem pro dospělé, které nejsou přímo spojeny s hlavními bitvami v pestrobarevném filmovém vesmíru, mohou výrazně obohatit nabídku. Kromě toho odpovídající vážnost může tyto projekty přiblížit k nejlepším příkladům obsahu od Marvel Television pro Netflix, jako jsou “Jessica Jones” (2015-2018) nebo “The Punisher” (2017-2019). Ale v případě “Echo” se zatím můžeme jen zdát, protože první lívaneček vyšel nepodařeně.

Série začíná živě: po krátkém příběhu o tragickém dětství hlavní postavy se události přesunou do doby, kdy se Maya Lopez, osvojená neteř Kingpina, začíná pro něj pracovat. K tomu došlo proto, že Fisk je zlý génius a také skvělý motivátor. Tvůrci okamžitě vyrazili všechny trumfy a ukázali nám hlavního padoucha ve vší jeho odpudivé ošklivosti, poskytli skvělou akční scénu a přidali nesmírně příjemné kameo, i když je těžké, aby někdo nevěděl, která známá postava se zde objevila.

Rating pro dospělé a určitá vážnost se zdají být vhodné. V Marvelu konečně obyčejní lidé krvácejí po závažných zraněních a množství vtipů je sníženo na absolutní minimum.

Bohužel po úvodní epizodě se dojmy z sledování začnou rychle zhoršovat. To se děje proto, že hlavní postava nevyvolává žádné emoce a samotný příběh postupně sklouzává do absurdity, což je těžké strávit.

Když se plně zapojí postava nepřekonatelného Vincenta D’Onofria, situace se mírně zlepší, ale není to dost. Příběh vztahu newyorského zločineckého bosse a jeho osvojené neteře, skoro dcery, vypadá jako vysátý z prstu, a lepší je vůbec nehovořit o vztazích Echa se skutečnými příbuznými.

Později původní nadšení zcela mizí, protože je méně akčních scén a příběh kriminálních sporů se rychle proměňuje v ne příliš poutavý příběh o důležitosti rodiny a spojení mezi generacemi.

Odmítnutí lehkovážného superhrdinství, od kterého už všichni mají plné zuby, je dobře, ale bohužel alternativní přístup k komiksu prezentovaný zde zatím nefunguje.

K herečce z titulní role, hluché Američance s nožní protézou Alaqua Cox, nejsou žádné námitky. Navzdory své skromné herecké zkušenosti se dívka pohybuje velmi sebejistě jak v scénách interakce s ostatními herci, tak v akčních epizodách. Vincent D’Onofrio opět představuje postavu, která je hlavně monstrum uvnitř, což mu nebrání být ozdobou pořadu. O ostatních není co říct, protože jejich účast je extrémně vedlejší.

Počínaje pochybným vyvrcholením a obecně je seriál docela průměrný. Pokud Brad Winderbaum zdůrazňoval, že není nutné být velkým znalcem marvelovského filmového vesmíru, abyste viděli tento seriál, je třeba říci, že dokonce i největší fanoušci monumentální filmové franšízy nemusejí věnovat pozornost “Echo”. Co teprve říci o ostatních.

Závěr:

S “Echo” Marvel zdá se, že směřuje k slibnému směru pro své budoucí televizní projekty. Ale zatím se zdá, že změnit situaci prostřednictvím těchto pokusů není snadné.