Recenzie a filmului “Night Swim”

Fenomenul Blumhouse Productions va fi probabil studiat mulți ani de acum înainte. Acest studio a reușit să ia genul irațional al horrorului și să-l plaseze pe șinele producției riguroase de la Hollywood, unde nu există loc pentru întârzieri și obstacole. Afectează asta calitatea filmelor finale? Absolut, așa cum demonstrează recenziile destul de modeste ale criticilor. Numerele de la box office nu par să-i deranjeze prea mult, așa că nu vom scăpa prea curând de filmele de groază ale Blumhouse Productions. “Night Swim” este cea mai recentă adiție la filmele de groază ale studioului. Hai să discutăm cum s-a descurcat în recenzia noastră.

Genul “Night Swim”: Groază
Regizor: Bryce McGuire
Cu: Wyatt Russell, Kerry Condon, Nancy Lenehan, Ben Sinclair, Jodi Long Lansare
An: 2024
IMDb: 5.1

Night Swim
Night Swim

Filmul povestește despre familia Woller, nevoită să-și găsească o nouă casă din cauza problemelor lui Ray (Wyatt Russell), capul familiei, cu cariera sa de baseball. Ray are nevoie de timp de recuperare după o accidentare. Casa pe care o găsesc are întâmplător o piscină neglijată, capabilă să influențeze pozitiv starea fizică și morală a bărbatului. Cu toate acestea, o serie de evenimente ciudate începe să arate că piscina nu este atât de simplă cum părea la prima vedere.

Povestea din spatele “Night Swim” este banală și aduce aminte de zeci de alte filme de groază. Scenariul local se bazează pe un scurtmetraj din 2014 cu același nume. Scurtmetrajul avea ca scop demonstrarea viabilității ideii de “piscină ucigașă”. Cu toate acestea, autorii au dat cu piciorul în momentul cel mai evident, pentru că ceea ce funcționează într-o poveste de patru minute poate provoca doar plictiseală atunci când este extins la aproape o sută de minute de film.

“Night Swim” este plictisitor. O frază clișeică, dar se potrivește perfect pentru un film atât de clișeic.

Dă impresia că materialul bun pentru film a fost epuizat în primele patru minute ale sursei. Tot restul a trebuit să fie umplut cu linii de poveste tipice ale Blumhouse Productions despre familie, momente din trecut și conversații pretentioase despre nimic.

Nu trebuie să te gândești de două ori pentru a înțelege dezvoltarea maximă a tuturor elementelor din poveste. Din nou, o familie cu probleme, din nou, o casă misterioasă, din nou, încercări de a afla adevărul despre ce se întâmplă prin intermediul locuitorilor anteriori și din nou, o entitate misterioasă care va apărea la sfârșitul filmului și va distruge definitiv toate încercările de a speria publicul, preluând în același timp controlul asupra unuia dintre personaje.

Asta nici măcar nu este un spoiler, deoarece o astfel de structură este activ exploatată în multe alte filme de groază. Pare că există un generator automat de scenarii pentru filmele de groază în industria filmului, unde trebuie doar să schimbi variabile precum numele personajelor și amenințările-cheie, în timp ce esența rămâne aceeași.

Și chiar și o astfel de abordare poate funcționa dacă amenințarea-cheie este implementată decent. Amintiți-vă, de exemplu, de “Sinister”, care se integrează bine în structura menționată, dar totuși s-a dovedit a fi un film demn.

Problema este că amenințarea din “Night Swim” este piscina. Da, sună absurd. Pare și mai absurd.

Aici, poți încerca să justifici autorii, pentru că filmul încearcă să se joace cu teama noastră de înec, combinând frica de apă, adâncime și sufocare în general. Mai mult, piscinele din curțile din spate sunt unul dintre elementele importante ale culturii americane, o manifestare a “visului american”, o imagine influențată semnificativ de societatea capitalistă. La fel ca multe alte filme de groază, “Night Swim” nu a apărut din senin; are o bază clară.

Singura problemă este că fundația este la fel de nesigură ca și apa din piscină. Ignorând legăturile cu modul de viață american, avem un obiect foarte ciudat în centrul poveștii. În plus, acest obiect este cumva asociat cu misticismul și tradițiile ancestrale. Atrag atenția asupra acestui lucru; este un film despre o piscină. Înfricoșător? Nu chiar? Înțeles, nimic surprinzător.

Aventurile la

piscină sunt diluate cu certuri între personajele principale și scene din viața lor de familie. Sunt atât de plictisitoare și, iertați-mă, lipsite de inspirație, încât a privi alți spectatori nefericiți care au mers cu tine la cinematograf pentru a vedea “Night Swim” devine mai interesant.

Acesta este un tipic Blumhouse, în care groaza este diluată cu dramă familială. Rareori iese ceva bun din asta, și acesta nu este o excepție.

Nu se poate spune că filmul este prost făcut din punct de vedere tehnic. Arată bine și sună bine (ultimul este extrem de important pentru filmele de groază). Este doar că implementarea tehnică este îndreptată către o idee atât de proastă încât, de sine stătătoare, nu devine o realizare.

Și nu este nici un film înfricoșător deloc. Sincer, încep să mă plictisesc să spun asta despre aproape fiecare film de groază. Dar “Night Swim” este atât de plin de clișee-uri încât merită să repetăm ceea ce s-a spus deja. Dacă vrei ceva interesant despre înec, uită-te la “Lake Mungo” din 2008. Și este mai bine să interacționezi cu piscinele personal decât să le privești prin filme proaste.

Concluzie:

“Night Swim” nu este doar plictisitor, ci și deschis un film prost care ia o idee proastă și încearcă să facă ceva serios din ea. Nu reușește. Cu toate acestea, în cinematografia contemporană, a fi deschis “rău” în loc de doar “plictisitor” este și în sine o realizare. Dar probabil nu vei dori să-ți dedici timpul și banii pentru asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *